Mobile menu trigger

Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen

Voorstelling

Is de voorstelling uitverkocht?
Op de website vind u de meest actuele stand van zaken. Wanneer de voorstelling is uitverkocht, staat dit vermeld bij de betreffende voorstelling. U kunt zich echter wel op de wachtlijst laten plaatsen. Dit kan via de website of via de theaterkassa. Zodra er kaarten retour komen en u bent aan de beurt, krijgt u bericht van ons. Let op, dit kan ook nog op de dag van de voorstelling gebeuren.

Ik heb nog Theater Hofpoort cadeau- en of tegoedbonnen of digitaal tegoed, hoe worden deze verrekend?
De Theater Hofpoort cadeau- en of tegoedbonnen kunnen zowel worden ingeleverd bij de Theaterkassa of tijdens de voorverkoop worden opgestuurd.
Als u een account heeft op onze website, zal het digitale tegoed automatisch beschikbaar komen in uw account en worden verrekend bij een volgende bestelling.

Ik heb een Podium Cadeau Kaart of Kunst & Cultuurkaart
De Podium Cadeau Kaart kunt u inleveren via onze website (bij uw bestelling) of inleveren bij de theaterkassa.
De Kunst & Cultuurkaart kunt u alleen inleveren bij de theaterkassa.

Wat zijn de transactiekosten?
Online € 1,50 per kaart met een maximum van € 4,50 per bestelling
Theaterkassa (telefonisch) € 1,50 eur per kaart met een maximum van € 4,50 per bestelling
Theaterkassa (persoonlijk) € 0,00 per bestelling

Kan ik mijn kaarten weer inleveren, bijvoorbeeld door ziekte of een andere reden? En hoe?
Bent u plotseling verhinderd? Indien u maximaal 48 uur voor de datum van de voorstelling contact met ons opneemt, kunt u de gekochte kaarten terugsturen. U ontvangt dan een digitale tegoed waarmee u een nieuwe voorstelling kunt betalen. Voor de annulering brengen bij € 2,50 per kaart in rekening.

Hoe lang van te voren is het theater geopend?
Theater Hofpoort is altijd één uur voor aanvang van iedere voorstelling geopend.
Daarnaast is onze theaterkassa geopend op vrijdag van 13.00 tot 16.00 uur.

Waarom is soms wel en soms geen pauze tijdens een voorstelling?
De beslissing om wel of geen pauze te houden tijdens een voorstelling, ligt in zijn geheel bij de artiesten en is een artistieke keuze. Bij sommige voorstellingen is een pauze handig (bijvoorbeeld omdat het decor veranderd wordt, of omdat de voorstelling uit verschillende delen bestaat), bij andere voorstellingen doet een pauze afbreuk aan het geheel. Hier hebben wij als theater verder geen invloed op.

Toegankelijkheid mindervaliden
Theater Hofpoort - Hofpoortzaal (Hof van Coevorden) en Theaterkantoor (Cultuurhuis - Kasteel 3) zijn goed toegankelijk voor mindervaliden.
De locaties beschikken over een invalidentoilet. En voor de locaties zijn een aantal parkeerplaatsen voor mindervaliden aanwezig.

Parkeren

Waar kan ik parkeren en zijn hier kosten aan verbonden?
Theater Hofpoort ligt in het centrum van Coevorden. Met de auto, fiets en lopend is ons theater goed te bereiken. Daarnaast is het mogelijk om het OV (bus en trein) naar Coevorden te reizen.

Voor het theater is een grote parkeerplaats op De Markt (let op blauwe zone) waar u gratis kunt parkeren. Daarnaast zijn er in de directe nabijheid van het theater diverse gratis parkeerplaatsen beschikbaar. Ook zijn er voor de ingang van het theater een aantal parkeerplaatsen voor mindervaliden beschikbaar.

Overige vragen

Kan ik de zaal huren?
Dat is kan. Kijk hier voor de mogelijkheden

Waar vind ik technische informatie over de Hofpoortzaal?
Kijk hier voor alle technische informatie in ons theater

Ik heb een vraag voor de programmeur
Stuur een e-mail met uw vraag naar info@theaterhofpoort.nl